неделя, 4 декември 2016 г.

Бойко Борисов и Цветан Василев си говорили за "някъде около 240 милиона лева"

Бойко Борисов и Цветан Василев си говорили за "някъде около 240 милиона лева", сподели днес пред Нова тв бизнесменът и собственик на футболния клуб "ЦСКА-София" Гриша Ганчев.

"Прословутата среща (между него, Борисов, който тогава не е на власт, и банкера - б.р.) стана розов бразилски сериал. Борисов каза: "Стой тук да слушаш". Аз не исках да присъствам. Случи се десетина дни преди да падне банката. Когато викаха, че Цецо Василев с трите чички искал да убива Пеевски. Целият разговор бе за раздаване на милиони. Бойко Борисов каза, че парите, които Цецо уж е давал на Пеевски и Сталийски, са си техен проблем, защото единият го е бутнал от власт заедно с Василев, а другият от 6 месеца не идвал да му каже даже здрасти.

Бойко беше категоричен, че до него нищо не е стигало. "За 4 години съм получил от теб една икона със сребърен обков. И ако не са я откраднали, като се върна ще си я взема", каза Борисов. Каква е истината, по кой какви пари и колко ги е пращал Цецо - това си говориха. Ставаше дума за някъде около 240 милиона лева. Едните ги е взимал единият, че ги носи на Бойко, другите ги е взимал другият. А Бойко каза, че до него нищо не е стигало. Цветан каза: "Тези пари трябва да ти ги е донесъл Сашо, другите – Делян." И Бойко му отговори: "Цецо, за 4 години не си ме черпил едно кафе. С Делян даже ми пратихте 6 месеца журналисти да ми висят пред къщата."
Гриша Ганчев обаче не знае дали споменатите 240 милиона са стигнали където трябва.

"Цветан искаше да се види с Бойко, имаше информация, че ще бутат банката. Борисов беше в опозиция. Помоли ме да го взема с колата и да го закарам. Бяха му пуснали 4 коли да го следят. Взех го и го закарах. Цветан искаше помощ, но Бойко каза: "Като какъв да я спасявам, аз съм в опозиция." Сега ме изкарват ортак с Цветан. Само в Ловеч завода кредитира част от проекта, това са ни отношенията", продължи Ганчев.
Колкото до "Петрол", компанията имала борчове от 362 милиона и още няколко към доставчици. Василев го предлагал на разни хора, но никой не се съгласил.
"Помоли ме да вляза за 7-8 години да го управлявам, защото всичко беше наопаки. Така се случи, че 6 дни, след като влязох, започна да пада банката. Така ние трябва вече две години да правим, да струваме, за да го запазим като предприятие", каза бизнесменът.
На въпроса дали знае дали още функционира тази схема със събирачите на пари Ганчев отговори:

"При мен такива хора никога не са идвали и няма и да дойдат. Пресъздадох ви един разговор, от който да прецените кой е крив и кой е прав. Такива хора си знаят къде могат да почукат. Иначе получавам сериозни удари, на които и Кобрата може да завиди. Но това не ме притеснява, защото е част от играта."